• de
  • en
Tipp: du kannst mit der Tastatur blättern
Mubea Konzept-E-Bike
Mubea Konzept-E-Bike - so stellt sich der Leichtbau-Spezialist die Zukunft der E-Mountainbikes vor
Der kompakte Motor – auch eine Entwicklung von Mubea – beherbergt ein 8-Gang Getriebe und leistet bis zu 4 KW
Der kompakte Motor – auch eine Entwicklung von Mubea – beherbergt ein 8-Gang Getriebe und leistet bis zu 4 KW
Der Bremssattel verschwindet beinah komplett hinter der massiven Schwinge
Der Bremssattel verschwindet beinah komplett hinter der massiven Schwinge
Zukünftige E-Bikes werden bereits ab Werk integrierte Lichtanlagen haben
Zukünftige E-Bikes werden bereits ab Werk integrierte Lichtanlagen haben - so sieht es jedenfalls Mubea
Auch der Lenker wurde in Eigenproduktion gefertigt
Auch der Lenker wurde in Eigenproduktion gefertigt - und integriert das Display und den großen Frontscheinwerfer
Der kompakte Motor liefert bis zu 4 KW Leistung
Der kompakte Motor liefert bis zu 4 KW Leistung - die er mittels Gates-Riemen an die Hinterradnabe freigibt
Ein Hinterbau ohne Sitzsstreben
Ein Hinterbau ohne Sitzsstreben - die Industrie- und Produkt-Designer von Mubea haben damit ein ganz spezielles Erscheinungsbild geschaffen
Der Carbon-Rahmen von Mubea ist bereits in der Konzeptphase sehr sauber verarbeitet
Der Carbon-Rahmen von Mubea ist bereits in der Konzeptphase sehr sauber verarbeitet
Wird Entriegelungshebel aus Metall betätigt ...
Wird Entriegelungshebel aus Metall betätigt ...
... kann der große Akku entnommen werden
... kann der große Akku entnommen werden
Das Display wird direkt auf der Lenkereinheit befestigt, ebenso wie der ...
Das Display wird direkt auf der Lenkereinheit befestigt, ebenso wie der ...
... helle Frontscheinwerfer
... helle Frontscheinwerfer
Noch befinden sich die eMTBs von Mubea in der Konzeptphase
Noch befinden sich die eMTBs von Mubea in der Konzeptphase - konnten aber bereits von uns kurz Probe gefahren
Das E-Downhillbike verfügt über einen Stahlfederdämpfer und 200 mm Federweg vorne und hinten
Das E-Downhillbike verfügt über einen Stahlfederdämpfer und 200 mm Federweg vorne und hinten
Da die Gänge direkt im Motor gewechselt werden, muss hier ein Kettenspanner verbaut werden, damit die Kette beim Ein- und Ausfedern nicht reißt
Da die Gänge direkt im Motor gewechselt werden, muss hier ein Kettenspanner verbaut werden, damit die Kette beim Ein- und Ausfedern nicht reißt
Ein E-Downhillbike mit massiv Reserven
Ein E-Downhillbike mit massiv Reserven
Die Konzept-E-Bikes waren bereits fahrbar und einem Serien-E-Bike sehr nah
Die Konzept-E-Bikes waren bereits fahrbar und einem Serien-E-Bike sehr nah

This post is also available in: deDeutsch

Mubea: visionary, striking, without compromise. Mubea has presented two unusual E-Bike concepts and has given us a glimpse into the future of E-Mountainbikes.

Concept E-Bike – plush performance and lots of carbon

Mubea concept E-Bike
# Mubea concept E-Bike - this is what the lightweight specialist imagines the future of eMTBs will look like
The compact motor, developed by Mubea, has an 8-speed gearbox and provides up to 4 kW of power
# The compact motor, developed by Mubea, has an 8-speed gearbox and provides up to 4 kW of power
The brake mount disappears almost completely behind the swingarm
# The brake mount disappears almost completely behind the swingarm
Future E-Bikes will all have integrated lights from the factory
# Future E-Bikes will all have integrated lights from the factory - at least that's what Mubea thinks

Visionary. Striking. Without compromise. The future?

Mubea (the shortened name for Muhr und Bender KG) is likely unknown in the world of E-Bikes. The company has traditionally supplied the auto-industry with complex, lightweight car and chassis parts. There Mubea is a world leader, but Mubea arrived at the Eurobike Mediadays sporting two ready-to-ride concept E-Bikes with incredibly unique looks. One of them caught our eye: an E-Downhiller with upside down DVO forks.

“We want to create vehicles for a mobile future. E-Cargobikes and electric solutions for urban transport are what we have on the agenda now. Our concept E-Bikes show what we are capable of and will foster the interest of potential industry partners” Martino Lupo, Project Manager and Head of Sales at Muhr und Bender KG.

Wherever you look on this concept you’ll find something made out of carbon. The futuristically shaped frame was designed and manufactured by Mubea Carbo Tech in Salzburg. The voluminous downtube is designed so that you can ride this eMTB without a battery too — whether you really want to do that is another question. The battery, developed and made by BMZ, weighs a hefty 7 kg, but features a large 1130 Wh capacity. Combined with the motor and drivetrain that makes a hefty package with the complete bike weighing in at roughly 29kg, though we imagine that could be reduced slightly on a production bike. Mubea’s aim is to create a carbon frame that can, at least in part, be manufactured on an automated line, as well as allowing production to be brought to Europe.

The bars were made in-house as well
# The bars were made in-house as well - along with the integrated display the large headlight
The compact motor provides up to 4 kW power
# The compact motor provides up to 4 kW power - and puts that down through a Gates belt drive
No seat stays
# No seat stays - Mubea has created a unique look here
Even as a concept this frame is incredibly nicely finished
# Even as a concept this frame is incredibly nicely finished
If you flip the metal lever...
# If you flip the metal lever...
... the huge battery can be removed
# ... the huge battery can be removed
The display gets mounted directly on the bar/stem combo...
# The display gets mounted directly on the bar/stem combo...
... along with the bright headlight
# ... along with the bright headlight

Along with the high-end carbon frame, Mubea has designed a 10 Amp quick-charger that can completely charge the battery in 2.5 hours.

The motor has also been developed in-house. It incorporates an 8-speed gearbox that can be shifted both under load and when stationary. The shifting times can be adjusted through software. The compact motor actually reminds us a bit of those from Ego-Kit, and offers up to 4kW power.

Mubea doesn’t see itself as a manufacturer of E-Bikes, but is looking for partners in the industry that it can work together with. Mubea is using the concept-bikes to showcase its talents in product design, development and production.

For more information: www.mubea.com

The Mubea eMTBs are still prototypes
# The Mubea eMTBs are still prototypes - but we were able to take them out for a quick test ride
The E-Downhillbike has a coil shock and 200 mm travel front and rear
# The E-Downhillbike has a coil shock and 200 mm travel front and rear
With a gearbox in the motor, the E-Bike needs a chain tensioner to keep everything running smoothly
# With a gearbox in the motor, the E-Bike needs a chain tensioner to keep everything running smoothly
A burly, hefty E-Downhillbike with a lot of stamina
# A burly, hefty E-Downhillbike with a lot of stamina

Opinion @eMTB-News.de

Impressive and forward-thinking is how we would describe this concept E-Bike from Mubea. The automobile industry supplier has arrived with a fanfare to show what it is capable of and what the future of E-Bikes could look like. The huge 1130 Wh battery capacity, powerful gearbox motor and the stiff carbon frame would likely be appreciated by those looking for a burly, capable E-Downhiller.

P.S. Mubea is looking for partners in the bike industry. Does anyone out there want to make this concept bike a reality?

The prototypes were rideable and actually very close to looking production ready
# The prototypes were rideable and actually very close to looking production ready

What do you think of the Mubea concept E-Bikes?


More news from Eurobike 2018

This post is also available in: deDeutsch

  1. benutzerbild

    bluecat

    Registered since 12/2011

    riCo schrieb:
    Visionär, brachial, kompromisslos


    Super, das gefällt mir!

    Sinn einer Studie ist es schliesslich, das aussergwöhnliche zu Wagen.

    So ist es mir völlig egal, dass am Lenker das nackte Kabelchaos herrscht und die M99pro und das Display amateurhaft aufgesetzt sind. Das lässt sich bis zur Serienreife alles korrigieren.

    Ein 7kg schwerer 1'130 Wh Akku allerdings muss sich an den 4.8kg des 48V 983Wh Akkus messen lassen.

    Komplexer sehe ich die Velo - Zulassungsfähigkeit des 4kW Motors; ob da nicht der Motocrossbereich näher liegt?
  2. benutzerbild

    raptora

    Registered since 02/2012

    Geiles Gerät, ne Münch Mammut als Pedelec umgesetzt x'D
  3. Anzeige

  4. benutzerbild

    Haibiker1968

    Registered since 06/2018

    :dizzy: Als Studie okay, aber so zum kaufen, absolut Schwachsinnig ! Dann gleich Motocross kaufen.
  5. benutzerbild

    MO1

    Registered since 06/2018

    gab es doch alles schon 2014 von Conway !
    Hat wohl nichts mehr mit einem Fahrrad zu tun

    Conway E-Rider
  6. benutzerbild

    crosser

    Registered since 07/2017

    Stealth Bomber B52

We want to hear your opinion!

Reply to this article.

You can read the full list of comments in the discussion forum.

Verpasse keine Neuheit. Trag dich für den eMTB-News-Newsletter ein!