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Mondraker E-Crusher
Mondraker E-Crusher - Preis: 8.899 € | Gewicht: 22 kg (Rahmengröße L)
Das Mondraker E-Crusher ist einfach sexy
Das Mondraker E-Crusher ist einfach sexy - die Rohrformen fließen formschön ineinander und sind farblich attraktiv akzentuiert
Dank der Konstruktionsdetails ist der Rahmen des E-Crusher ...
Dank der Konstruktionsdetails ist der Rahmen des E-Crusher ...
... sehr steif und folgt Lenkeinschlägen willig
... sehr steif und folgt Lenkeinschlägen willig
Am Hinterbau arbeitet ein Fox DPX2-Dämpfer
Am Hinterbau arbeitet ein Fox DPX2-Dämpfer
Shimano XTR
Shimano XTR - Leute, mit dieser Schaltung könnt ihr alt werden
Maxxis High Roller II in der dicken Plusversion
Maxxis High Roller II in der dicken Plusversion - liefert Grip ohne Ende
Über jeden Zweifel erhaben
Über jeden Zweifel erhaben - die Shimano Saint-Bremsanlage bremst und bremst und bremst
Das Display von Shimano liefert alle notwendigen Informationen
Das Display von Shimano liefert alle notwendigen Informationen
Der hohe Shimano Akku wurde komplett ins Unterrohr integriert
Der hohe Shimano Akku wurde komplett ins Unterrohr integriert
Durch eine dünne Carbonplatte wird der Akku am Mondraker E-Crusher zusätzlich von unten geschützt
Durch eine dünne Carbonplatte wird der Akku am Mondraker E-Crusher zusätzlich von unten geschützt
Reichweite Mondraker E-Crusher
Reichweite Mondraker E-Crusher - 25,1 km | 916 hm | 1 h 25 min
Das Mondraker E-Crusher ist auch an steilen Rampen nicht aus der Ruhe zu bringen
Das Mondraker E-Crusher ist auch an steilen Rampen nicht aus der Ruhe zu bringen
Je krasser es bergab geht, desto wohler fühlen wir uns auf dem Mondraker E-Crusher
Je krasser es bergab geht, desto wohler fühlen wir uns auf dem Mondraker E-Crusher
Das lange Mondraker E-Crusher liegt gut auf dem Trail
Das lange Mondraker E-Crusher liegt gut auf dem Trail
Versierte Fahrer sind mit dem Mondraker E-Crusher ...
Versierte Fahrer sind mit dem Mondraker E-Crusher ...
... auf Anhieb vertraut
... auf Anhieb vertraut
Stylisch geht es über den Trail
Stylisch geht es über den Trail
Der Hinterbau ist an den oberen Umlenkungen extrem breit
Der Hinterbau ist an den oberen Umlenkungen extrem breit - und schlägt mitunter unsaft gegen den Unterschenkel
Das Mondraker E-Crusher ist ein langes E-Bike, das hohe Geschwindigkeiten ermöglicht
Das Mondraker E-Crusher ist ein langes E-Bike, das hohe Geschwindigkeiten ermöglicht

This post is also available in: deDeutsch

We’ve had a chance to test the Mondraker E-Crusher RR+. There’s carbon here wherever you look. The capable Spanish E-Bike looks raring to go and doesn’t disappoint when you take it out on the trail. Read on to see what we thought.

On Test: Mondraker E-Crusher RR+

This carbon frame looks bang up to date

Mondraker introduced the E-Crusher in Italy back in 2017 (we’ve got the full report here) and revealed a long E-Bike made for blasting down trails. The design language of the carbon frame is modern, the matt paint job and finishing high-quality, and overall the E-Bike looks ready for action. It seems everything is made from carbon – the main triangle, the rear triangle, even the battery is protected by a thin carbon cover plate. The bike sits there and indicates what it wants. The long, 1252mm wheelbase along with the slack 66.5° head angle and 486mm reach (Size L) give an inkling of what this bike is capable of.

The components complement the build nicely. The Kashima coated Fox suspension promises suppleness and sensitivity, the Maxxis tyres should offer decent traction and the Shimano XTR gearing will provide reliable and accurate shifting. Another plus are the Shimano Saint brakes that Mondraker has added to the build.

 

The E-Bike costs € 8.899 | Bikemarkt: Mondraker E-Crusher RR+ kaufen

Mondraker E-Crusher
# Mondraker E-Crusher - Price: € 8899 | Weight: 22 kg (Size L)

Geometry

Available Sizes: S: 380 mm / M: 420 mm / L: 470 mm / XL: 500 mm
Measured Standover:
735 mm (Size L)
Weight: 22,0 kg (Size L)

You can see the geometry below

 SMLXL
Sitzrohrlänge380 mm420 mm470 mm500 mm
Oberrohrlänge608 mm636 mm658 mm684 mm
Tretlagerabsenkung- 18 mm- 18 mm- 18 mm- 18 mm
Tretlagerhöhe342 mm342 mm342 mm342 mm
Kettenstrebenlänge450 mm450 mm450 mm450 mm
Sitzrohrwinkel, real70º70º70º70º
Sitzrohrwinkel, effektiv74.5º74.5º74.5º74.5º
Steuerkopfwinkel66.5º66.5º66.5º66.5º
Gabelrücksprung51 mm51 mm51 mm51 mm
Radstand1201 mm1226 mm1252 mm1281 mm
Länge Steuerkopfrohr100 mm100 mm115 mm130 mm
Reach441 mm466 mm486 mm506 mm
Stack609 mm609 mm623 mm637 mm

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Components

The Mondraker E-Crusher is just sexy
# The Mondraker E-Crusher is just sexy - the tubes flow nicely into one another with attractive colour-accents
Thanks to the construction details...
# Thanks to the construction details...
... the E-Crusher frame is stiff and steers accurately
# ... the E-Crusher frame is stiff and steers accurately
A Fox DPX2 shock provides squish at the rear
# A Fox DPX2 shock provides squish at the rear
Shimano XTR
# Shimano XTR - this is the shifting that just keeps on giving
Plus version of the stalwart Maxxis High Roller II
# Plus version of the stalwart Maxxis High Roller II - huge amounts of grip on offer
Complete reliability
# Complete reliability - the Shimano Saint brakes provide oodles of stopping power
Mondraker E-Crusher RR+ – Please expand for components

FrameRahmenStealth-Carbon, Forward Geometrie
ForkGabelFox 36 27.5+ Float FIT HSC LSC Evol Factory Kashima 160mm
ShockDämpferFox DPX2 trunnion LV EVOL 3-Pos Lever Factory Kashima 205x62,5mm
ShifterSchalthebelShimano XTR SML9000R
DerailleurSchaltwerkShimano XTR RD-M9000GS
CassetteKassetteShimano XT CS-M8000, 11-46Z
CranksKurbelShimano FC-E8050
BrakesBremseShimano Saint M820 / 203 mm
WheelsLaufräderMavic E XA Elite 27´5+, Tubeless Ready, internal width 40mm, asymetric, hookless, ISM4D, 24 spokes
Tire frontVorderreifenMaxxis Minion DHF 27,5x2,8 Tubeless-ready, Dual Compound, EXO Protection, 60TPI
Tire rearHinterreifenHigh Roller II 27,5x2,8 Tubeless-ready, Dual Compound, EXO Protection, 60TPI
SeatSattelFizik Gobi M5 VS K:IUM
SeatpostSattelstützeFox Transfer Performance Elite internal 31,6 mm, interne Zugverlegung / S: 100 mm Hub, M: 125 mm Hub, L/XL: 150 mm Hub
BarLenkerOnoff Stoic Carbon 0.5 780 mm, 35 mm
StemVorbauOnoff Stoic FG 30 mm / Aluminium 6061, 35 mm
MotorMotorShimano Steps E8000
DisplayDisplayShimano
BatteryAkku504 Wh BT-E8020
WeightGewicht22
Price (RRP)Preis (UVP)8899

Motor & Battery

A powerful motor with consistent delivery.

The Shimano Steps E8000 motor was introduced in 2016 and since then has started popping up on more and more E-Bikes. The 2.8kg motor is definitely one of the lighter systems available and together with the ergonomic controls, it’s an intuitive system to use. Along with its stellar performance, the popularity of the Shimano motor is likely also due to its small volume. The compact dimensions free up the design of the frame allowing agile geometries and kinematics to be engineered. Chainstays don’t have to be excessively long because cranks are mounted fairly centrally in the motor unit, meaning that the dimensions are usually similar to a non-motorised bike. Finally, the 175mm Q-factor is narrower than many competitors on the market.

The Shimano display provides all the information you need
# The Shimano display provides all the information you need
The Shimano battery is fully integrated into the down tube
# The Shimano battery is fully integrated into the down tube
A thin carbon plate provides additional protection to the battery
# A thin carbon plate provides additional protection to the battery

Three assistance modes – ECO, TRAIL and BOOST – cover all eventualities during your rides. ECO reduces the power, but you’ll get increased range. The dynamic TRAIL mode modulates the power up to 60% of the maximum power, depending on what’s required. Software analyses your pedal strokes to determine how much assistance is required at any given moment. Pedalling in this mode feels particularly natural and the mode offers a good compromise between support and range. BOOST puts the pedal to the metal and always delivers the maximum available power. The Shimano Steps E8000 delivers a maximum 70Nm torque and we have never experienced any overheating problems.

The display can only be described in one way – excellent. The unit is small, robust, well finished and mounted in a protected place just behind the bars. That’s how it should be. Wherever you’re riding the high contrast and high saturation LCD panel is easy to read and understand. The display tells you which gear you are in and colour codes the different assistance modes to let you know which you are using. Using Bluetooth and a companion smartphone app you can adjust settings to your taste. If you want to know your cadence – you can show that on the display. The combination of a compact motor, powerful assistance and the brilliant display makes the Shimano Steps system one to look out for if you’re in the market for an E-Bike.

Please expand for motor details

  • Motor: Shimano Steps E8000
  • Battery: Shimano BT-E8020 (integrated) / 504 Wh
  • Power: max. 250 Watt
  • Display: Shimano SC-E8000

Real-world range

Mondraker E-Crusher range
# Mondraker E-Crusher range - 25.1 km | 916 vertical metres | 1 h 25 min

25,1 km / 916 hm
1 h 25 min

Quoted figures for range tend to be on the optimistic side so we like to test bikes for ourselves, draining a whole battery and seeing how far the bike will go. For this test we managed 25.1 km and 916 metres of ascending, staying in the highest power setting throughout. Please note that these values in no way represent rigorous or normalised testing. Instead they should be seen as ballpark figures. Using lower assistance modes can help increase the range too.

We have the exact details of our test ride here.

On the Trail

Uphill

The Mondraker E-Crusher is capable on the steepest of slopes
# The Mondraker E-Crusher is capable on the steepest of slopes

The E-Crusher just keeps on rolling up the trail

The long wheelbase and central position on the Mondraker E-Crusher RR+ is noticeable when ploughing your way up steep hills. You’d have to lean quite far back to get the front wheel to lift. The motor power and traction of the Maxxis tyres contribute to the E-Crusher’s prowess, and pretty much make it the hill-climbing king in our group test.

Downhill

The gnarlier it gets, the more capable this bike feels
# The gnarlier it gets, the more capable this bike feels

This is where it starts happening!

The faster we hurtle downhill, the more comfortable we feel on the Mondraker E-Crusher RR+. The Kashima-coated Fox 36 fork has good small-bump sensitivity, swallows the larger hits and remains high in its travel. At the back, a Fox DPX2 EVOL shock ensures that the rear tracks the ground precisely. It works very well on the trail, though for our preferences the suspension feels a little lifeless.

To keep you in check when things get too rowdy, Shimano Saint brakes are there to save you with their good bite and consistent, predictable performance. The levers are ergonomically shaped and the 200mm rotors keep everything in check. These brakes are the perfect anchors.

Unfortunately, the high-volume tyres undermined our experience. The 2.8” width feels a bit vague and imprecise. All of our testers would have liked to see a narrower tyre fitted.

Trail

The long Mondraker E-Crusher sits well on the trail
# The long Mondraker E-Crusher sits well on the trail
If you're riding the Mondraker E-Crusher...
# If you're riding the Mondraker E-Crusher...
... you'll get along very well
# ... you'll get along very well
Stylish riding out on the trail
# Stylish riding out on the trail

Avoid tight corners!

First things first: On narrow trails riding the Mondraker E-Crusher RR+ can be physically demanding. This eMTB needs to be pushed into tight corners and manhandled through rough sections. This is partly due to the FORWARD GEOMETRY. However, the big benefit is the improved ride stability and that could be a particular boon to less experienced riders. All of our testers felt comfortable on this E-Bike.

On flowing trails the E-Mountainbike feels completely at home. The Shimano motor powers us up inclines and on flats we can easily pedal above the 25 km/h assistance limit.

One thing we did notice was the sound of the E-Bike. The voluminous tubes seem to generate quite a lot of sound, and the E-Crusher almost “clangs” along the trail.

We noticed

The seat stays are very wide
# The seat stays are very wide - and have a tendency to hit the back of our calves
  • Wide chainstays – If you tend to squeeze the top tube between your knees on more challenging passages, you may have some problems with the Mondraker E-Crusher RR+. The distance between the top of the seatstays is very wide at 13cm (that’s 4cm more than the Simplon Steamer Carbon). If you’re not in the optimal position then the top of the seatstays can hit the back of your knee or calves.
  • Wide top tube – On our first sprint with the bike we managed to bash our knees into the sharp edges of the top tube. With its width, we found that we needed to be careful if we wanted to avoid bruises.
  • Battery cover – The carbon plate is fitted with bolts and provides a decent amount of protection to the battery. However, it’s a bit fiddly in use because it needs to be removed to access the lock for the Shimano battery.
  • Fiddly ON/OFF Button – If you want to get this machine turned on, you need to take a while to find the switch and then use the very tip of your finger to actuate it. We’d like a larger button!
  • Problems with the Magnet/Speed sensor – The bladed spokes mean a flat spoke magnet is  fitted. Unfortunately, the spacing from the speed sensor seems a little large and caused several miscommunications. We had to mount a washer underneath the magnet to move it closer to the sensor.

eMTB-News Summary: Mondraker E-Crusher RR+

The Mondraker E-Crusher is a long bike that's happy at high speeds
# The Mondraker E-Crusher is a long bike that's happy at high speeds

The E-Crusher RR+ plus is an E-Trailbike of the highest calibre. The beautiful carbon frame is well made and nicely finished.
The E-Crusher RR+ is capable whether its uphill, downhill or out on the trail, though it does require a little more rider input in tight corners.
The Fox suspension has enough travel to smooth out the ride completely. However we felt that the suspension was missing a little feedback. We found it difficult to gauge the trail and would describe it as a little lifeless.
The E-Trailbike scores extra points for its spec – no other E-Bike in our group has such a faultless set of components fitted.

Pro
  • Great quality and finishing
  • Strong brakes
  • Great components
Contra
  • Wide seatstays may interfere with your legs
  • On/Off button is fiddly to use The magnet and speed sensor didn’t always register properly

What do you think of the Mondraker E-Crusher RR+? Do you like the distinctive carbon frame?


About the test

Please expand for details

On our test runs we usually stay in the highest assistance mode and drain the battery completely at least once. We then publish our results on our Strava account.

Our loop has everything we need to test what our E-bikes are capable of:

  • Tight uphill trails with roots, rocks and loam
  • Flat trails with small climbing sections
  • Fast and flowing downhills
  • Long gravel trails up- and downhill

E-bikes are subjected to our route multiple times to allow us to draw our conclusions.

We tested the Mondraker E-Crusher RR+ here:

  • On the trails around Bamberg and Bad Kreuznach, Germany as well as Santa Coloma, Spain. The riding provides narrow and tight trails with technical rooty, rocky sections, steep and technical uphills as well as flowing downhills. In Spain the trails are sandy, and sometimes feature big rock gardens.

This post is also available in: deDeutsch

Tester-Profil: Rico Haase
62 cm90 kg86 cm61 cm183 cm
E-Enduro, E-Trailbike, Hardtail, Downhiller, Rennrad – mir macht jedes Bike Spaß. Egal ob mit oder ohne Motor, außer ich muss damit unendlich bergauf fahren – da mag ich Motorunterstützung schon sehr. Flowige Trails, gern auch gebaut, liebe ich. Ach ja, eins noch, ich hasse Spitzkehren.
I ride everything: E-Enduro, E-Trailbikes, hardtails, downhill, road – I enjoy it all, whether it’s E-assisted or not. I’ll admit that I do quite like having a motor on the uphills though. There’s lots to love about flowing trails; natural or built. The only thing I hate – switchbacks.
Fahrstil / Riding style
Verspielt und flowig / Flowing and playful
Ich fahre hauptsächlich / I mainly ride
E-Enduro, E-Trailbike, aber auch XCO, DH und Road / E-Enduro, E-Trailbike but also XCO, DH and road
Vorlieben beim Fahrwerk / Preferred suspension setup
Straff und schnell – ich möchte wissen, was unter mir passiert / Firm and reactive – I like feedback from the trail
Vorlieben bei der Geometrie / Preferred geometry
Langer Reach, kurzer Vorbau, breiter Lenker / Long reach, short stem, wide bars
Version:
2018
Preis:
8899 €

Autor:
Wertung:
4
Datum: 30. April 2018
Aktualisiert: 30. April 2018

Fazit:

Mit dem E-Crusher RR+ liefert Mondraker ein E-Trailbike auf höchstem Niveau. Der formschöne Carbon-Rahmen ist sehr gut verarbeitet und mit einem edlen Finish versehen.

Im Uphill, Downhill und auf dem Trail kann das E-Crusher RR+ überzeugen, benötigt aber in engen Kurven etwas Körpereinsatz und manchmal einen
beherzten kraftvollen Einsatz.

Das Fox-Fahrwerk hat viele Reserven und ebnet den Untergrund komplett ein. Wer viel Feedback von seinem eMTB wünscht, der muss beim E-Crusher aber sehr genau hinhören, denn viel gibt es davon nicht, mitunter wirkt das E-Crusher RR+ etwas leblos.

Punkten kann das hochwertige E-Trailbike bei der Ausstattung, denn kein anderes E-Bike im Test kommt mit einer derart tadellosen Ausstattung daher.

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Tester-Profil: Oliver Sonntag
62 cm82 kg85 cm73 cm182 cm
Am liebsten fahre ich Enduro, Downhill, Dirtjump, E-Enduro und Crosser – ich habe auf jedem Rad meine Gaudi. Primär geht´s mir um das schnelle Bergab fahren – ob im Bikepark oder auf selbst erklommenen Trails. Das E-Biken ist Neuland für mich aber macht mir ebenso mega Spaß. Unerreichten Spaßfaktor gibt´s für mich nur bei Rennen. Dabei findet man mich bei den meisten Enduro- und Downhill Massenstart Rennen. An jeder noch so kleinen Kante abziehen und das Rad in schräge Positionen zu manövrieren taugt mir ebenso ganz gut.
I like to ride Enduro, Downhill, Dirtjump, E-Enduro and Crosser – I have fun on every bike. My primary concern is to go fast on downhills – whether in the bike park or on self-climbed trails. E-biking is new for me, but it’s also super fun. Unmatched fun factor for me is only in races. You can find me at most enduro and downhill mass start races. Pulling off on every small edge and maneuvering the bike in oblique positions is just as good for me.
Fahrstil / Riding style
schnell und aggressiv, doch immer mit einem sicheren Abstand zum Chargen / fast and aggressive, but always with a safe distance to charging
Ich fahre hauptsächlich / I mainly ride
Enduro / Enduro
Vorlieben beim Fahrwerk / Preferred suspension setup
hart und progressiv, langsamer Reebound / hard and progressive, slower reebound
Vorlieben bei der Geometrie / Preferred geometry
lang und flach, aufrechte Fahr- und Sitzposition / long and flat, upright riding and sitting position
Version:
2018
Preis:
8899 €

Autor:
Wertung:
4
Datum: 30. April 2018
Aktualisiert: 30. April 2018

Fazit:

Mit dem E-Crusher RR+ liefert Mondraker ein E-Trailbike auf höchstem Niveau. Der formschöne Carbon-Rahmen ist sehr gut verarbeitet und mit einem edlen Finish versehen.

Im Uphill, Downhill und auf dem Trail kann das E-Crusher RR+ überzeugen, benötigt aber in engen Kurven etwas Körpereinsatz und manchmal einen
beherzten kraftvollen Einsatz.

Das Fox-Fahrwerk hat viele Reserven und ebnet den Untergrund komplett ein. Wer viel Feedback von seinem eMTB wünscht, der muss beim E-Crusher aber sehr genau hinhören, denn viel gibt es davon nicht, mitunter wirkt das E-Crusher RR+ etwas leblos.

Punkten kann das hochwertige E-Trailbike bei der Ausstattung, denn kein anderes E-Bike im Test kommt mit einer derart tadellosen Ausstattung daher.

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Tester-Profil: Thomas Paatz
60 cm99 kg84 cm61 cm180 cm
Bin gerne mit dem Trailbike auf meinen Hometrails in Bad Kreuznach und Stromberg unterwegs, gern auch elektrifiziert – alternativ auch gerne auf der Strasse mit dem Rennrad. Flowige Trails, gern auch gebaut, sind mein Ding, Pumptracks finde ich mega! Technisch sehr anspruchsvoll oder extrem steil sollte es dabei nicht sein. Dieses Jahr will ich springen lernen 🙂
I prefer to ride a trail (e-) bike on my hometrails in Bad Kreuznach and Stromberg – alternatively I hit the road with the racing bike. Also I like flowtrails and pumptracks. For me it doesn’t need to be extremely demanding or super steep terrain. This year I want to learn how to jump properly 🙂 
Fahrstil / Riding style
Überlegt und kontrolliert, gerne beide Reifen auf dem Boden / Rather controlled, both tires on the ground
Ich fahre hauptsächlich / I mainly ride
Trails im Mittelgebirge / Trails low mountain range
Vorlieben beim Fahrwerk / Preferred suspension setup
Ein komfortables und sicheres Fahrwerk ist mir wichtiger als die Jagd nach dem KOM  / A comfortable and safe ride is more important to me than hunting for the next KOM
Vorlieben bei der Geometrie / Preferred geometry
Steiler Sitzwinkel, habe lieber das Gefühl im statt auf dem Bike zu sitzen. Niedrige Überstandshöhe ist ein Bonus / Steep seatangle, I rather prefer to have the feeling to sit in than on top of the bike. Low overstand height is a bonus
Version:
2018
Preis:
8899 €

Autor:
Wertung:
4
Datum: 30. April 2018
Aktualisiert: 30. April 2018

Fazit:

Mit dem E-Crusher RR+ liefert Mondraker ein E-Trailbike auf höchstem Niveau. Der formschöne Carbon-Rahmen ist sehr gut verarbeitet und mit einem edlen Finish versehen.

Im Uphill, Downhill und auf dem Trail kann das E-Crusher RR+ überzeugen, benötigt aber in engen Kurven etwas Körpereinsatz und manchmal einen
beherzten kraftvollen Einsatz.

Das Fox-Fahrwerk hat viele Reserven und ebnet den Untergrund komplett ein. Wer viel Feedback von seinem eMTB wünscht, der muss beim E-Crusher aber sehr genau hinhören, denn viel gibt es davon nicht, mitunter wirkt das E-Crusher RR+ etwas leblos.

Punkten kann das hochwertige E-Trailbike bei der Ausstattung, denn kein anderes E-Bike im Test kommt mit einer derart tadellosen Ausstattung daher.

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Mondraker E-Crusher RR+ Summary


Mondraker E-Crusher RR+

range of use
XC: 2/10 – Trail: 9/10 – All-Mountain: 8/10 – Enduro: 10/10 – Downhill: 7/10
Motor + Battery
Shimano
Battery Capacity
504 Wh
Range km/mi
Distance
15.6 mi
Climbing
3,005 ft
Duration
1:25 h
Bike Weight
48.5 lb
System Weight
254 lb
Uphill
8/10
bad
excellent
Downhill
10/10
bad
excellent
Motor
8/10
weak
extreme
Value for Money
8/10
too expensive
perfect
Sitting Position
9/10
upright
stretched
character
9/10
playful
stable
Explanation of “Range of Use”
XC:
0 to 120 mm Travel (Hardtails and Full-Suspension)
Trail:
100 to 150 mm Travel (Hardtails and Full-Suspension)
All-Mountain:
120 to 150 mm Travel (Full-Suspension)
Enduro:
150 to 180 mm Travel (Full-Suspension)
Downhill:
more than 180 mm Travel (Full-Suspension)
Erklärung zum Systemgewicht
Das hier angegebene Gewicht ist die Summe aus den Einzelgewichten (E-Bike, Fahrer, Rucksack usw.), welches bei unserem Reichweitentest zum Einsatz kam.
Version:
2018
Preis:
8899 €

Autor:
Wertung:
4
Datum: 30. April 2018
Aktualisiert: 30. April 2018

Fazit:

Mit dem E-Crusher RR+ liefert Mondraker ein E-Trailbike auf höchstem Niveau. Der formschöne Carbon-Rahmen ist sehr gut verarbeitet und mit einem edlen Finish versehen.

Im Uphill, Downhill und auf dem Trail kann das E-Crusher RR+ überzeugen, benötigt aber in engen Kurven etwas Körpereinsatz und manchmal einen
beherzten kraftvollen Einsatz.

Das Fox-Fahrwerk hat viele Reserven und ebnet den Untergrund komplett ein. Wer viel Feedback von seinem eMTB wünscht, der muss beim E-Crusher aber sehr genau hinhören, denn viel gibt es davon nicht, mitunter wirkt das E-Crusher RR+ etwas leblos.

Punkten kann das hochwertige E-Trailbike bei der Ausstattung, denn kein anderes E-Bike im Test kommt mit einer derart tadellosen Ausstattung daher.

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