• de
  • en
Tipp: du kannst mit der Tastatur blättern
Ghost SL AMR X
Ghost SL AMR X - Preis: 6.499 € | Gewicht: 21,0 kg (Rahmengröße L)
Ghost SL AMR X Geometriedaten
Ghost SL AMR X Geometriedaten
Durchdachtes Detail
Durchdachtes Detail - hier arbeitet eine RockShox Lyrik RCT3 Dual Position Air, die mit 160 oder 120 mm Federweg genutzt werden kann
Wurfanker auf amerikanisch ...
Wurfanker auf amerikanisch ...
... die SRAM Code packt ordentlich zu
... die SRAM Code packt ordentlich zu
Sensibel und feinfühlig
Sensibel und feinfühlig - der RockShox Super Deluxe Coil RCT tastet den Boden förmlich ab
Der Hinterbau bietet genug Platz für dicke Schlappen
Der Hinterbau bietet genug Platz für dicke Schlappen
Mit dem Maxxis Minion DHR in 27,5 x 2,8" hat man eigentlich immer Grip ohne Ende
Mit dem Maxxis Minion DHR in 27,5 x 2,8" hat man eigentlich immer Grip ohne Ende
Passender geht es nicht
Passender geht es nicht - die Sram EX1 stellt mit ihren 8 Gängen immer die passende Übersetzung zur Verfügung
Im Ghost SL AMR X arbeitet der Shimano Steps E8000-Motor
Im Ghost SL AMR X arbeitet der Shimano Steps E8000-Motor - die kurzen Kurbelarme kommen direkt von Ghost
Der Akku wurde – anwenderfreundlich – semiintegriert
Der Akku wurde – anwenderfreundlich – semiintegriert
Reichweitenfahrt Ghost HybRide SL AMR X
Reichweitenfahrt Ghost HybRide SL AMR X
Bergauf geht das Ghost SL AMR X richtig ab
Bergauf geht das Ghost SL AMR X richtig ab
Steil ist geil
Steil ist geil - dank der griffigen Reifen und der aggressiven Geometrie, sind steilste Sektionen kein Problem
Trails machen uns mit dem Ghost SL AMR X besonders viel Spaß
Trails machen uns mit dem Ghost SL AMR X besonders viel Spaß
Sieht beinah so aus, als sei unser Tester im 7. Himmel
Sieht beinah so aus, als sei unser Tester im 7. Himmel
Jeder Kicker oder Felsbrocken wurde dazu genutzt, die Fahrfreude zusätzlich zu steigern
Jeder Kicker oder Felsbrocken wurde dazu genutzt, die Fahrfreude zusätzlich zu steigern
Das Ghost SL AMR X ist auf anspruchsvollen Trails vielen Mitbewerbern überlegen
Das Ghost SL AMR X ist auf anspruchsvollen Trails vielen Mitbewerbern überlegen
Ghost SL AMR X
Ghost SL AMR X

This post is also available in: deDeutsch

On test: Ghost HybRide SL AMR X. We’ve been riding the Ghost HybRide SL AMR X and this E-Trailbike is something special. Developed from the ground up with completely new tube shapes it looks capable of tackling anything. How does this lovely looking eMTB with a coil shock ride? We find out.

On Test: Ghost HybRide SL AMR X

What a stunning ride!

With the HybRide SL AMR X Ghost has introduced a completely new E-Trailbike with distinctive lines and tube shapes. This E-Bike is the newest bike in our line-up and the visionary design, futuristic shapes and no-holds-barred spec represents the next step for E-Mountainbikes.

This is a capable E-Trailbike, and with this new carbon frame weighs a respectable 21 kg – we like that. It feels like every detail, down to the last bolt has been considered and the design team behind this machine is clearly very competent. We imagine that Maxi Dickerhof, the brand manager for Ghost had to fight quite a few battles to bring this bike to life with the brilliant spec featured here. The coil shock, adjustable travel RockShox fork and mix of 29” and 27.5” + wheel sizes are indicative of where this bike wants to go – out riding!

This E-Bike has been kitted out with only the best components. The DT Swiss wheelset shod in Maxxis rubber uses a mismatched 29” wheel at the front and 27.5” + at the back. Shifting is taken care of by E-Bike specific SRAM EX1 gears. We also really like the CODE brakes that stop tenaciously. It’s also nice to see the 180mm Kindshock dropper post that gives you more than enough travel to get your saddle out of the way for the descents.

This E-Bike costs € 6.499 | Bikemarkt: Ghost HybRide SL AMR X kaufen

Ghost HybRide SL AMR X
# Ghost HybRide SL AMR X - Weight 21.0 kg | Price 6499 €

Geometry

Available Sizes: S, M, L, XL
Measured Standover:
740 mm (Size L)
Weight: 21,0 kg (Size L)

The geometry values are below

Components

Well thought-out details
# Well thought-out details - the bike comes with an adjustable travel RockShox Lyrik RCT3 Dual Position Air
Stoppers to do the stopping...
# Stoppers to do the stopping...
... the SRAM Code brakes provide plenty of power
# ... the SRAM Code brakes provide plenty of power
Plush and sensitive
# Plush and sensitive - the RockShox Super Deluxe Coil RCT performs very well
There's more than enough clearance for big tyres
# There's more than enough clearance for big tyres
The Maxxis Minion DHR 27.5 x 2.8" has oodles of grip
# The Maxxis Minion DHR 27.5 x 2.8" has oodles of grip
This is perfect
# This is perfect - E-bike specific 8-speed SRAM EX1
Ghost HybRide SL AMR X – Please expand for components

FrameRahmenHybride SLAMR LC
ForkGabelRockShox Lyrik RCT3 Dual Position Air 160 mm
ShockDämpferRockShox Super Deluxe Coil RCT 140 mm
ShifterSchalthebelSRAM EX1 8-S
DerailleurSchaltwerkSRAM EX1 8-S
CassetteKassetteSRAM EX1
CranksKurbelSRAM XG 899 11-48
BrakesBremseSRAM Code R 4/4 Piston 200 mm Disc
Wheel frontVorderradDT Swiss H 1700 Spline 30 mm 15x110 mm
Wheel rearHinterradDT Swiss H 1700 Spline 35 mm 12x148 mm
Tire frontVorderreifenMaxxis Shorty 3C MaxxTerra Exo 29x2.5
Tire rearHinterreifenMaxxis Minion DHR II 3C MaxxTerra Exo 27.5x2.8
SeatSattelErgon SME30
SeatpostSattelstützeKind Shock LEV Integra 31.6 mm
BarLenkerGround Fiftyone Carbon 780 mm / Rise 35 mm / ø 35 mm
StemVorbauGround Fiftyone Team / ø 35 mm
MotorMotorShimano Steps E8000
DisplayDisplayShimano
BatteryAkkuShimano 500 Wh
PowerLeistung
WeightGewicht21,0 kg
Price (RRP)Preis (UVP)6.499 €

Motor & Battery

There's a Shimano Steps E8000 in the Ghost SL AMR X
# There's a Shimano Steps E8000 in the Ghost SL AMR X - the short cranks are Ghost's own

A powerful motor with consistent delivery

The Shimano Steps E8000 motor was introduced in 2016 and since then has started popping up on more and more E-Bikes. The 2.8kg motor is definitely one of the lighter systems available and together with the ergonomic controls, it’s an intuitive system to use. Along with its stellar performance, the popularity of the Shimano motor is likely also due to its small volume. The compact dimensions free up the design of the frame allowing agile geometries and kinematics to be engineered. Chainstays don’t have to be excessively long because cranks are mounted fairly centrally in the motor unit, meaning that the dimensions are usually similar to a non-motorised bike. Finally, the 175mm Q-factor is narrower than many competitors on the market.

Three assistance modes – ECO, TRAIL and BOOST – cover all eventualities during your rides. ECO reduces the power, but you’ll get increased range. The dynamic TRAIL mode modulates the power up to 60% of the maximum power, depending on what’s required. Software analyses your pedal strokes to determine how much assistance is required at any given moment. Pedalling in this mode feels particularly natural and the mode offers a good compromise between support and range. BOOST puts the pedal to the metal and always delivers the maximum available power. The Shimano Steps E8000 delivers a maximum 70Nm torque and we have never experienced any overheating problems.

User friendly - the battery is semi-integrated
# User friendly - the battery is semi-integrated

The display can only be described in one way – excellent. The unit is small, robust, well finished and mounted in a protected place just behind the bars. That’s how it should be. Wherever you’re riding the high contrast and high saturation LCD panel is easy to read and understand. The display tells you which gear you are in and colour codes the different assistance modes to let you know which you are using. Using Bluetooth and a companion smartphone app you can adjust settings to your taste. If you want to know your cadence – you can show that on the display. The combination of a compact motor, powerful assistance and the brilliant display makes the Shimano Steps system one to look out for if you’re in the market for an E-Bike.

Please expand for motor details

  • Motor: Shimano Steps E8000
  • Battery: Shimano BT-E8010 (external) / 504 Wh
  • Power: max. 250 Watt
  • Display: Shimano SC-E8000

Real-world Range

Reichweitenfahrt Ghost HybRide SL AMR X
# Reichweitenfahrt Ghost HybRide SL AMR X

39,4 km / 857 hm
1 h 33 min

Quoted figures for range tend to be on the optimistic side so we like to test bikes for ourselves, draining a whole battery and seeing how far the bike will go. For this test we managed 39.4km and 857 metres of ascending, staying in the highest power setting throughout. Please note that these values in no way represent rigorous or normalised testing. Instead they should be seen as ballpark figures. Using lower assistance modes can help increase the range too.

We have the exact details of our test ride here.

On the Trail

Uphill

The Ghost SL AMR X really fires up the hills
# The Ghost SL AMR X really fires up the hills

Steep slopes – nothing easier

The Ghost HybRide SL AMR X offers well balanced handling and motor assistance. The eMTB has a central seated position well suited to racing uphill. Ascents are dispatched with ease with the Shimano BOOST mode propelling you along. The fat 2.8” Maxxis Minion DHR II provide all the traction you need.

In terms of handling we can easily give this bike full marks. The mismatched wheel size concept – 29” at the front and 27.5”+ at the back – provides excellent handling which is well suited to tight sections of trail. For example, on tricky switchbacks, by shifting your weight back and with a small tug at the bars to lift the front and you can easily heft the E-Bike round the corner.

Ghost has also made allowances for the steepest of climbs. The RockShox Lycrik RCT3 fork can be lowered by 40mm, lowering the bars and making it possible to make your way up anything.

Downhill

Steeps are what we like
# Steeps are what we like - thanks to the grippy tyres and aggressive geometry, the Ghost is happy on the steepest sections

140mm at the rear – not huge, but enough

After riding around on a smooth trail we turned off and headed down something steeper on the Ghost HybRide SL AMR X. We’re barely off and there are already several large rock headed towards us. Popping the 29” front over them, there’s no concerns about the fat rear tyre puncturing. The Maxxis Minion DHR II is very puncture resistant and the 2.8” width means it absorbs rough terrain very well.

As things get faster the suspension really gets into its stride, providing excellent feedback as well. The RockShox Super Deluxe Coil RCT shock tracks terrain very accurately, working quickly and efficiently. It provides excellent damping without feeling lifeless. The modern geometry (466mm reach for a Size L), the wide bars and good riding position lets us plough through any terrain. Whilst there’s only a nominal 140mm travel, it feels like a lot more out on the trail.

The excellent handling is backed up by the reliable and powerful SRAM Code brakes. No compromises here with 200mm rotors front and rear.

Trail

Trails are especially fun with the Ghost SL AMR X
# Trails are especially fun with the Ghost SL AMR X
Our tester having a good time
# Our tester having a good time
This is an E-Bike that just puts a smile on your face
# This is an E-Bike that just puts a smile on your face
The Ghost SL AMR X is very happy on challenging trails
# The Ghost SL AMR X is very happy on challenging trails

We just want to fly down the trail!

You might have guessed from how good it is both uphill and downhill, but on the trail the Ghost HybRide SL AMR X is an absolute beast. Using TRAIL mode, the Shimano Steps E8000 motor provides reliable and consistent assistance to your pedal strokes. The fork and shock sits high in the travel without wasting effort by bobbing around whilst pedalling.

Along with all that riding performance, we really liked the dropper post. With 180mm travel, the Kind Shock LEV Integra is perfect to make the saddle disappear completely on the descents.

We noticed

This time we’re stumped because this E-Bike comes just how we like them. That’s probably largely thanks to Maxi Dickerhof, who was responsible for the choice of components for this E-Bike. We’d like to take just a tiny bit of credit having discussed the perfect E-Mountainbike with Maxi several times and also having tested Maxi’s own dream E-Bike build. Lots of the components on the production bike are also those that we have on our wishlist. There’s only one thing that we can fault.

  • Ergon Saddle– you’re unable to choose the width of the Ergon saddle fitted. As you’re sitting a lot whilst riding an E-Bike we’d like to see a saddle that is available in a range of sizes, or alternatively just something a bit more comfortable.

eMTB-News Summary: Ghost HybRide SL AMR X

Ghost SL AMR X
# Ghost SL AMR X

The Ghost HybRide SL AMR X is groundbreaking in just how built for purpose it is. This is an impressive example of what is possible when somebody is passionate about and believes in their vision.

This E-Mountainbike is an absolute top-class E-Trailbike. Whilst getting the coil shock set up initially can be a bit of a faff – the spring has to be changed to change the spring rate – once you’ve got it done it tracks the ground with ease, with great small-bump sensitivity. The mismatched 29” front and 27.5”+ wheel at the back helps the Ghost HybRide SL ARM X hold its line, remain agile, and be able to sprint out of trouble with boot loads of grip to match.

No corners have been cut with the design of the frame either. From bulky, sturdy tubes to slender supports, the frame is shaped futuristically and the lines just blend into one cohesive piece of engineering – this is a masterpiece!

It doesn’t matter whether it’s bumpy, smooth, flowing, uphill or downhill – the Ghost HybRide SL AMR X devours it all.

Pro
  • Futuristic frame design
  • Innovative concept
  • Great value for money
  • Excellent spec
  • Sensitive RockShox coil shock
Contra
  • Tuning the coil shock can be a bit involved

What do you think of the newest E-Bike from Ghost?


About the test

Please expand for details

On our test runs we usually stay in the highest assistance mode and drain the battery completely at least once. We then publish our results on our Strava account.

Our loop has everything we need to test what our E-bikes are capable of:

  • Tight uphill trails with roots, rocks and loam
  • Flat trails with small climbing sections
  • Fast and flowing downhills
  • Long gravel trails up- and downhill

E-bikes are subjected to our route multiple times to allow us to draw our conclusions.

We tested the Ghost HybRide SL AMR X here

  • On the trails around Bamberg and Bad Kreuznach, Germany as well as Santa Coloma, Spain. The riding provides narrow and tight trails with technical rooty, rocky sections, steep and technical uphills as well as flowing downhills. In Spain the trails are sandy, and sometimes feature big rock gardens.

This post is also available in: deDeutsch

Tester-Profil: Rico Haase
62 cm90 kg86 cm61 cm183 cm
E-Enduro, E-Trailbike, Hardtail, Downhiller, Rennrad – mir macht jedes Bike Spaß. Egal ob mit oder ohne Motor, außer ich muss damit unendlich bergauf fahren – da mag ich Motorunterstützung schon sehr. Flowige Trails, gern auch gebaut, liebe ich. Ach ja, eins noch, ich hasse Spitzkehren.
I ride everything: E-Enduro, E-Trailbikes, hardtails, downhill, road – I enjoy it all, whether it’s E-assisted or not. I’ll admit that I do quite like having a motor on the uphills though. There’s lots to love about flowing trails; natural or built. The only thing I hate – switchbacks.
Fahrstil / Riding style
Verspielt und flowig / Flowing and playful
Ich fahre hauptsächlich / I mainly ride
E-Enduro, E-Trailbike, aber auch XCO, DH und Road / E-Enduro, E-Trailbike but also XCO, DH and road
Vorlieben beim Fahrwerk / Preferred suspension setup
Straff und schnell – ich möchte wissen, was unter mir passiert / Firm and reactive – I like feedback from the trail
Vorlieben bei der Geometrie / Preferred geometry
Langer Reach, kurzer Vorbau, breiter Lenker / Long reach, short stem, wide bars
Version:
2018
Preis:
6.499 €

Autor:
Wertung:
5
Datum: 28. April 2018
Aktualisiert: 3. May 2018

Fazit:

Mit dem Ghost HybRide SL AMR X stellt der Hersteller aus Deutschland ein E-Trailbike vor, dass in seiner kompromisslosen Art bahnbrechend ist. Hier merkt man eindrucksvoll, was es bedeutet, wenn jemand mit Herzblut beim Thema ist und an seine Vision glaubt.

Dieses E-Mountainbike ist ein E-Trailbike der Oberklasse. Zwar ist die Abstimmung des Coil-Dämpfers von RockShox etwas kompliziert – man muss die Stahlfeder austauschen – aber hat man sein Setup gefunden, dann arbeitet das Fahrwerk extrem sensibel und feinfühlig. Dank des Laufradkonzeptes, ein Mix aus 29" vorne und 27,5"+ hinten, ist das Ghost HybRide SL AMR X spurtreu, agil, sprintstark und hat Grip ohne Ende.
Auch beim Design wurden keinerlei Kompromisse gemacht. Die Dimensionen des Rahmens variieren von extrem haltbar und großvolumig bis hin zu filigran und stark verjüngt. Futuristische Rohrformen, Ecken und Kanten, wunderbare Übergänge – liebe Ghost-Ingenieure, hier ist euch ein Meisterwerk gelungen.

Egal ob ruppig, smooth, flowig, uphill oder downhill – das Ghost HybRide SL AMR X geht einfach überall wie ein heißes Messer durch die Butter.

This post is also available in: deDeutsch


This post is also available in: deDeutsch

Tester-Profil: Oliver Sonntag
62 cm82 kg85 cm73 cm182 cm
Am liebsten fahre ich Enduro, Downhill, Dirtjump, E-Enduro und Crosser – ich habe auf jedem Rad meine Gaudi. Primär geht´s mir um das schnelle Bergab fahren – ob im Bikepark oder auf selbst erklommenen Trails. Das E-Biken ist Neuland für mich aber macht mir ebenso mega Spaß. Unerreichten Spaßfaktor gibt´s für mich nur bei Rennen. Dabei findet man mich bei den meisten Enduro- und Downhill Massenstart Rennen. An jeder noch so kleinen Kante abziehen und das Rad in schräge Positionen zu manövrieren taugt mir ebenso ganz gut.
I like to ride Enduro, Downhill, Dirtjump, E-Enduro and Crosser – I have fun on every bike. My primary concern is to go fast on downhills – whether in the bike park or on self-climbed trails. E-biking is new for me, but it’s also super fun. Unmatched fun factor for me is only in races. You can find me at most enduro and downhill mass start races. Pulling off on every small edge and maneuvering the bike in oblique positions is just as good for me.
Fahrstil / Riding style
schnell und aggressiv, doch immer mit einem sicheren Abstand zum Chargen / fast and aggressive, but always with a safe distance to charging
Ich fahre hauptsächlich / I mainly ride
Enduro / Enduro
Vorlieben beim Fahrwerk / Preferred suspension setup
hart und progressiv, langsamer Reebound / hard and progressive, slower reebound
Vorlieben bei der Geometrie / Preferred geometry
lang und flach, aufrechte Fahr- und Sitzposition / long and flat, upright riding and sitting position
Version:
2018
Preis:
6.499 €

Autor:
Wertung:
5
Datum: 28. April 2018
Aktualisiert: 3. May 2018

Fazit:

Mit dem Ghost HybRide SL AMR X stellt der Hersteller aus Deutschland ein E-Trailbike vor, dass in seiner kompromisslosen Art bahnbrechend ist. Hier merkt man eindrucksvoll, was es bedeutet, wenn jemand mit Herzblut beim Thema ist und an seine Vision glaubt.

Dieses E-Mountainbike ist ein E-Trailbike der Oberklasse. Zwar ist die Abstimmung des Coil-Dämpfers von RockShox etwas kompliziert – man muss die Stahlfeder austauschen – aber hat man sein Setup gefunden, dann arbeitet das Fahrwerk extrem sensibel und feinfühlig. Dank des Laufradkonzeptes, ein Mix aus 29" vorne und 27,5"+ hinten, ist das Ghost HybRide SL AMR X spurtreu, agil, sprintstark und hat Grip ohne Ende.
Auch beim Design wurden keinerlei Kompromisse gemacht. Die Dimensionen des Rahmens variieren von extrem haltbar und großvolumig bis hin zu filigran und stark verjüngt. Futuristische Rohrformen, Ecken und Kanten, wunderbare Übergänge – liebe Ghost-Ingenieure, hier ist euch ein Meisterwerk gelungen.

Egal ob ruppig, smooth, flowig, uphill oder downhill – das Ghost HybRide SL AMR X geht einfach überall wie ein heißes Messer durch die Butter.

This post is also available in: deDeutsch


This post is also available in: deDeutsch

Tester-Profil: Thomas Paatz
60 cm99 kg84 cm61 cm180 cm
Bin gerne mit dem Trailbike auf meinen Hometrails in Bad Kreuznach und Stromberg unterwegs, gern auch elektrifiziert – alternativ auch gerne auf der Strasse mit dem Rennrad. Flowige Trails, gern auch gebaut, sind mein Ding, Pumptracks finde ich mega! Technisch sehr anspruchsvoll oder extrem steil sollte es dabei nicht sein. Dieses Jahr will ich springen lernen 🙂
I prefer to ride a trail (e-) bike on my hometrails in Bad Kreuznach and Stromberg – alternatively I hit the road with the racing bike. Also I like flowtrails and pumptracks. For me it doesn’t need to be extremely demanding or super steep terrain. This year I want to learn how to jump properly 🙂 
Fahrstil / Riding style
Überlegt und kontrolliert, gerne beide Reifen auf dem Boden / Rather controlled, both tires on the ground
Ich fahre hauptsächlich / I mainly ride
Trails im Mittelgebirge / Trails low mountain range
Vorlieben beim Fahrwerk / Preferred suspension setup
Ein komfortables und sicheres Fahrwerk ist mir wichtiger als die Jagd nach dem KOM  / A comfortable and safe ride is more important to me than hunting for the next KOM
Vorlieben bei der Geometrie / Preferred geometry
Steiler Sitzwinkel, habe lieber das Gefühl im statt auf dem Bike zu sitzen. Niedrige Überstandshöhe ist ein Bonus / Steep seatangle, I rather prefer to have the feeling to sit in than on top of the bike. Low overstand height is a bonus
Version:
2018
Preis:
6.499 €

Autor:
Wertung:
5
Datum: 28. April 2018
Aktualisiert: 3. May 2018

Fazit:

Mit dem Ghost HybRide SL AMR X stellt der Hersteller aus Deutschland ein E-Trailbike vor, dass in seiner kompromisslosen Art bahnbrechend ist. Hier merkt man eindrucksvoll, was es bedeutet, wenn jemand mit Herzblut beim Thema ist und an seine Vision glaubt.

Dieses E-Mountainbike ist ein E-Trailbike der Oberklasse. Zwar ist die Abstimmung des Coil-Dämpfers von RockShox etwas kompliziert – man muss die Stahlfeder austauschen – aber hat man sein Setup gefunden, dann arbeitet das Fahrwerk extrem sensibel und feinfühlig. Dank des Laufradkonzeptes, ein Mix aus 29" vorne und 27,5"+ hinten, ist das Ghost HybRide SL AMR X spurtreu, agil, sprintstark und hat Grip ohne Ende.
Auch beim Design wurden keinerlei Kompromisse gemacht. Die Dimensionen des Rahmens variieren von extrem haltbar und großvolumig bis hin zu filigran und stark verjüngt. Futuristische Rohrformen, Ecken und Kanten, wunderbare Übergänge – liebe Ghost-Ingenieure, hier ist euch ein Meisterwerk gelungen.

Egal ob ruppig, smooth, flowig, uphill oder downhill – das Ghost HybRide SL AMR X geht einfach überall wie ein heißes Messer durch die Butter.

This post is also available in: deDeutsch

🔽 Inhalte ausklappen 🔽🔼 Inhalte einklappen 🔼

Ghost HybRide SL AMR X

range of use
XC: 1/10 – Trail: 10/10 – All-Mountain: 10/10 – Enduro: 10/10 – Downhill: 7/10
Motor + Battery
Shimano
Battery Capacity
500 Wh
Range km/mi
Distance
24.5 mi
Climbing
2,812 ft
Duration
1:33 h
Bike Weight
46.3 lb
System Weight
249 lb
Uphill
10/10
bad
excellent
Downhill
10/10
bad
excellent
Motor
8/10
weak
extreme
Value for Money
10/10
too expensive
perfect
Sitting Position
7/10
upright
stretched
character
6/10
playful
stable
Explanation of “Range of Use”
XC:
0 to 120 mm Travel (Hardtails and Full-Suspension)
Trail:
100 to 150 mm Travel (Hardtails and Full-Suspension)
All-Mountain:
120 to 150 mm Travel (Full-Suspension)
Enduro:
150 to 180 mm Travel (Full-Suspension)
Downhill:
more than 180 mm Travel (Full-Suspension)
Erklärung zum Systemgewicht
Das hier angegebene Gewicht ist die Summe aus den Einzelgewichten (E-Bike, Fahrer, Rucksack usw.), welches bei unserem Reichweitentest zum Einsatz kam.
Version:
2018
Preis:
6.499 €

Autor:
Wertung:
5
Datum: 28. April 2018
Aktualisiert: 3. May 2018

Fazit:

Mit dem Ghost HybRide SL AMR X stellt der Hersteller aus Deutschland ein E-Trailbike vor, dass in seiner kompromisslosen Art bahnbrechend ist. Hier merkt man eindrucksvoll, was es bedeutet, wenn jemand mit Herzblut beim Thema ist und an seine Vision glaubt.

Dieses E-Mountainbike ist ein E-Trailbike der Oberklasse. Zwar ist die Abstimmung des Coil-Dämpfers von RockShox etwas kompliziert – man muss die Stahlfeder austauschen – aber hat man sein Setup gefunden, dann arbeitet das Fahrwerk extrem sensibel und feinfühlig. Dank des Laufradkonzeptes, ein Mix aus 29" vorne und 27,5"+ hinten, ist das Ghost HybRide SL AMR X spurtreu, agil, sprintstark und hat Grip ohne Ende.
Auch beim Design wurden keinerlei Kompromisse gemacht. Die Dimensionen des Rahmens variieren von extrem haltbar und großvolumig bis hin zu filigran und stark verjüngt. Futuristische Rohrformen, Ecken und Kanten, wunderbare Übergänge – liebe Ghost-Ingenieure, hier ist euch ein Meisterwerk gelungen.

Egal ob ruppig, smooth, flowig, uphill oder downhill – das Ghost HybRide SL AMR X geht einfach überall wie ein heißes Messer durch die Butter.

This post is also available in: deDeutsch

  1. benutzerbild

    riCo

    Registered since 05/2016

    Ghost HybRide SL AMR X on test. We’ve been riding the Ghost HybRide SL AMR X and this E-Trailbike is something special. Developed from the ground up with completely new tube shapes it looks capable of tackling anything. How does this lovely looking eMTB with a coil shock ride? We find out.


    → Read the full article “[url=https://www.emtb-news.de/news/en/test-ghost-hybride-sl-amr-x/][b]On test: Ghost HybRide SL AMR X: Coil-Shock, Carbon & DH-Geometry – new E-Trailbike-Benchmark?[/b][/url]”


    [url=https://www.emtb-news.de/news/en/test-ghost-hybride-sl-amr-x/][img]https://fthumb0.mtb-news.de/cache/750_auto_1_1_0/06/aHR0cHM6Ly93d3cuZW10Yi1uZXdzLmRlL25ld3Mvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMTgvMDQvZ2hvc3QtdGl0ZWwtODExOC5qcGc.jpg[/img][/url]
  2. benutzerbild

    derestricted

    Registered since 05/2013

    Much respect to Maxi Dickerhof, this is almost exactly the bike we dreamed of for a few years now. Looking forward to trying one! Really nice detailed review too Rico. I like this especially:

    The Ghost HybRide SL AMR X is groundbreaking in just how built for purpose it is. This is an impressive example of what is possible when somebody is passionate about and believes in their vision.
  3. Anzeige

We want to hear your opinion!

Reply to this article.

You can read the full list of comments in the discussion forum.

Verpasse keine Neuheit. Trag dich für den eMTB-News-Newsletter ein!