• de
  • en
Tipp: du kannst mit der Tastatur blättern
Alligator hatten dieses faszinierende Konzept-E-Bike an ihrem Stand
Alligator hatten dieses faszinierende Konzept-E-Bike an ihrem Stand - es hatte Fatbike-Reifen und eine riesige Gelenk-Federgabel. Es wird sicherlich niemals auf den Markt kommen, aber interessant ist es allemal!
Der riesige Motor befindet sich im Rahmen
Der riesige Motor befindet sich im Rahmen - der Drehpunkt des Hinterbaus liegt koaxial zum Tretlager.
Diese Federgabel ist beeindruckend
Diese Federgabel ist beeindruckend - vermutlich ziemlich steif und schwer. Wir durften sie allerdings nicht testen.
Ein durchaus interessantes Rahmen-Design
Ein durchaus interessantes Rahmen-Design - 10 von 10 fürs Aussehen!
Das sieht stark nach einer Motorrad-Bremse aus
Das sieht stark nach einer Motorrad-Bremse aus - allerdings hat der Designer wohl die Pedale außer Acht gelassen, die sehen nämlich ganz schön billig aus.
Ein Konzept-E-Bike von Polini mit Nabenschaltung
Ein Konzept-E-Bike von Polini mit Nabenschaltung
Arlix
Arlix - es sieht aus, als ob man damit ganz gut durch die Stadt fahren könnte.
So stellen sich Essence Motorcycles ein Konzept E-Motorrad vor.
So stellen sich Essence Motorcycles ein Konzept E-Motorrad vor.
Ein Lichtrenner aus Tron?
Ein Lichtrenner aus Tron?
Steigen Kawasaki in den E-Bike Markt ein?
Steigen Kawasaki in den E-Bike Markt ein? - Die OEM Maxxis-Reifen könnten darauf hindeuten.
Bergamont E-Trailster
Bergamont E-Trailster
Whistle zeigten dieses eMTB, mit dem unter anderem die E-Enduro Serie gefahren wurde
Whistle zeigten dieses eMTB, mit dem unter anderem die E-Enduro Serie gefahren wurde - mit seinem Bosch-Motor und dem Fox-Fahrwerk war es ziemlich “ready to race”.
Spitzing hatten ihre Modellpalette dabei
Spitzing hatten ihre Modellpalette dabei - zum Beispiel das M1 mit 120 Nm Drehmoment und einer 880 Wh Batterie
Ein Crossbow
Ein Crossbow - die Ausstattung sieht gut aus, wir würden es gerne ausprobieren.
Das Fantic XF1 Integra E-Enduro
Das Fantic XF1 Integra E-Enduro - 29" vorne, 27,5"+ hinten
KTB Mini Me, ein 24" Kinder-E-Bike
KTB Mini Me, ein 24" Kinder-E-Bike
Wir fanden auch dieses E-Bike mit Bafang-Motor.
Wir fanden auch dieses E-Bike mit Bafang-Motor.
Der Bafang-Motor ist verhältnismäßig klein
Der Bafang-Motor ist verhältnismäßig klein - wir konnten leider keine technischen Details erfahren, doch er sieht etwas billig aber funktionell aus.
Dieses Commuter-Bike von Pininfarina gefiel uns gut
Dieses Commuter-Bike von Pininfarina gefiel uns gut - allerdings ist der Brose-Motor recht offensichtlich. Warum macht man sich so viele Gedanken um ein schlanke Unterohr, um dann eine reguläre Motorabdeckung zu benutzen?
Ein Bottechia BE 80 QUASAR E-FULL SUSP.CARBON 27,5” XT 11S SHIMANO 8000
Ein Bottechia BE 80 QUASAR E-FULL SUSP.CARBON 27,5” XT 11S SHIMANO 8000 - Ja, der Name ist eher lang, BE 80 Quasar geht aber auch.
KTM zeigten ihr Kapoho
KTM zeigten ihr Kapoho
Badi Bike
Badi Bike - wir würden es definitiv begrüßen, wenn die Dame einen Helm tragen würde!
Fantic zeigten ein E-Rennrad mit leichtem Fazua-Motor
Fantic zeigten ein E-Rennrad mit leichtem Fazua-Motor - wir konnten ihn bereits im Focus Raven² testen.
Ein ziemlich merkwürdiges E-Bike, auf dem man in einer eher zurückgelehnten Haltung Platz nimmt.
Ein ziemlich merkwürdiges E-Bike, auf dem man in einer eher zurückgelehnten Haltung Platz nimmt. - Wir mussten die darauf sitzende, sehr nette Dame bitten, kurz abzusteigen, da wir lieber ein Foto des Bikes ohne Fahrer machen wollten.
Das Montante Indian Style
Das Montante Indian Style - wir fanden es merkwürdig, dass so ein E-Bike mit einem SRAM EX1-Antrieb ausgestattet wird.
Ein eigenes Cover für einen Brose-Motor?
Ein eigenes Cover für einen Brose-Motor?
Der beste E-Bike-Antrieb am vermutlich gemächlichsten Bike …
Der beste E-Bike-Antrieb am vermutlich gemächlichsten Bike …
Askoll zeigten einen neuen Motor
Askoll zeigten einen neuen Motor - er verfügt über 90 Nm Drehmoment und kann bis zu 45 km/h unterstützen.
Näher kamen wir an den Askoll-Motor leider nicht ran.
Näher kamen wir an den Askoll-Motor leider nicht ran.
Dieses aufgeschnittene Modell zeigt das Innenleben des Motors.
Dieses aufgeschnittene Modell zeigt das Innenleben des Motors.
Dieses radikale E-Bike von Kymco fanden wir bei ihrem Motorrad-Stand.
Dieses radikale E-Bike von Kymco fanden wir bei ihrem Motorrad-Stand.
Ein Vodafone-E-Bike?
Ein Vodafone-E-Bike? - Na ja, die Sticker sind jedenfalls von Vodafone!
Bosch hatten dieses S-Pedelec mit ABS-Funktion an ihrem Stand.
Bosch hatten dieses S-Pedelec mit ABS-Funktion an ihrem Stand.
Das Bosch ABS, das wir bereits ausprobieren konnten
Das Bosch ABS, das wir bereits ausprobieren konnten - es funktioniert recht gut.
Diese doppelte Bremsscheibe wird benötigt, um die Raddrehzahl für das ABS zu messen.
Diese doppelte Bremsscheibe wird benötigt, um die Raddrehzahl für das ABS zu messen.
Last but not least, die GoPro Fusion-Kamera
Last but not least, die GoPro Fusion-Kamera - wir konnten sie am Stand probieren und waren sehr beeindruckt. Wir würden sie sehr gerne mit einem E-Bike testen.

This post is also available in: deDeutsch

EICMA is the global show for motorcycle enthusiasts, where all the motorbike companies launch their latest products and show the world, what’s coming. Based in Milan, Northern Italy, every year the show attracts more than 500,000 visitors, hundreds of journalists and the best motorbike riders in the world. Because of the recent increase in interest of E-Transport and E-Bikes, we thought it would be interesting to take a look around the show and see what might be on display. This year EICMA has dedicated an entire section just for E-Bikes, plus many motorcycle companies are looking to the E-Bike sector for further growth and various models could be found around. We picked the most interesting bikes and concepts – have fun with our photo story!

Concept Bikes

Many of the E-Bikes at the show were concept bikes: One-off machines that have been designed and made to serve as a wow-factor and get people to take a closer look or grab some headlines. Most bikes didn’t have any specifications listed – they were made just to look nice.

Alligator had this concept E-Bike on display, with fat tyres and a huge linkage fork
# Alligator had this concept E-Bike on display, with fat tyres and a huge linkage fork - for sure it won't make it to market, but sometimes it's fun to let the imagination run away.
A huge motor housed inside the frame
# A huge motor housed inside the frame - the suspension pivot is combined with the chainwheel.
This fork is badass
# This fork is badass - probably really stiff and heavy. But we were not allowed to test it.
Nice frame details from the designer
# Nice frame details from the designer - 10 out of 10 for look!
It looks like a motorcycle brake
# It looks like a motorcycle brake - notice the cheap pedals? Someone forgot to tell the designer about pedals …
Polini concept E-Bike with hub gears
# Polini concept E-Bike with hub gears
Arlix
# Arlix - seems cool for riding around town on.
This was what a concept E-Motorbike looks like from Essence Motorcycles
# This was what a concept E-Motorbike looks like from Essence Motorcycles
Tron's light racer?
# Tron's light racer?

E-Mountain Bikes

This year there were a few mountain bike companies displaying their latest eMTBs, with Merida showing its full range, as well as Bergamont with a few display bikes. There were also a few unknown brands, with some exotic machines and some, which had the look of off-the-shelf catalogue bikes. There was an E-Bike with a fairly compact Bafang motor, which we had never seen in reality before. We had a quick whiz around and grabbed a few shots of what we found.

Are Kawasaki entering the E-Bike market?
# Are Kawasaki entering the E-Bike market? - The OEM Maxxis tyres mean something is going to happen.
Bergamont E-Trailster
# Bergamont E-Trailster
Whistle had an eMTB that was used to race the E-Enduro series
# Whistle had an eMTB that was used to race the E-Enduro series - with a Bosch motor and Fox suspension it was ready to race.
Spitzing had their range of E-Bikes on show
# Spitzing had their range of E-Bikes on show - including the M1 with 120 Nm of torque and 880 Wh of battery.
Crossbow
# Crossbow - well specced, we would like to try it.
The Fantic XF1 Integra E-Enduro
# The Fantic XF1 Integra E-Enduro - 29" up front, 27.5"+ out back
KTM Mini Me, a 24" wheeled E-Bike for kids
# KTM Mini Me, a 24" wheeled E-Bike for kids
This is a Bafang based E-Bike
# This is a Bafang based E-Bike
The Bafang motor is very small
# The Bafang motor is very small - no specifications were forth coming. It looks cheap but functional, though.
This almost gravel bike by Pininfarina looked good
# This almost gravel bike by Pininfarina looked good - but the Brose motor is too obvious. Why make the effort with a slick frame to have a standard motor cover?
The BE 80 QUASAR E-FULL SUSP.CARBON 27,5” XT 11S SHIMANO 8000
# The BE 80 QUASAR E-FULL SUSP.CARBON 27,5” XT 11S SHIMANO 8000 - Yes, that's the model name. But BE 80 Quasar works as well.
KTM also had their Kapoho on display
# KTM also had their Kapoho on display

Unusual E-Bikes

Some bikes, although quite obviously E-Bikes, didn’t fit into the type of bike we tend to look at on eMTB-News.de, but we thought they were interesting enough to see. Some were strange in the sense they had top specification components, yet designs that might struggle in the market place, if being marketed to normal bikers. That’s the interesting thing about shows like this – you never know what you might find.

Badi Bike
# Badi Bike - the golden rule of all bike shots with a rider is that the rider must be wearing a helmet.
Fantic had a Fazua powered E-Road Bike on display
# Fantic had a Fazua powered E-Road Bike on display - we already tested it with the Focus Raven².
A strange bike that seemed to be for reclining on
# A strange bike that seemed to be for reclining on - we had to ask the very kind lady that sat on it to move, as we preferred to take a photo of the bike without a rider on it.
Montante Indian Style
# Montante Indian Style - what's strange here is the use of the SRAM EX1 drive train on this type of bike.
A custom cover for the Brose motor?
# A custom cover for the Brose motor?
The best E-Bike specific drive train on the marke on the easiest going bike …
# The best E-Bike specific drive train on the marke on the easiest going bike …
Askoll with their new motor
# Askoll with their new motor - it has 90 Nm of torque and can be made to go 45 km/h.
This was as close as we could get to the Askoll motor.
# This was as close as we could get to the Askoll motor.
A few cut aways show the inside of the motor.
# A few cut aways show the inside of the motor.
This radical E-Bike from Kymco was on display on their motorbike stand.
# This radical E-Bike from Kymco was on display on their motorbike stand.
Vodafone E-Bike?
# Vodafone E-Bike? - Well, the sticker says Vodafone …

Technology On Show

Bosch had their new ABS brake system on show and GoPro were demoing their new Fusion camera, which we spent some time playing with and admittedly found quite impressive.

A Bosch display S-Pedelec with ABS mounted
# A Bosch display S-Pedelec with ABS mounted
The Bosch ABS sytem, which we tried earlier in the year
# The Bosch ABS sytem, which we tried earlier in the year - it works well.
This double disc layout is what measures the wheel rotation for the ABS function.
# This double disc layout is what measures the wheel rotation for the ABS function.
Last but not least, the GoPro Fusion camera
# Last but not least, the GoPro Fusion camera - we tried it on the stand and have to say it is impressive. We want to try one on the bike.

Opinion @eMTB-news.de

It was strange to see so many E-Bikes at a motor show. But the fact that they are here is a big clue – so is the fact that companies like Bosch are present with their E-Bike staff and are ready to answer questions. No doubt E-Bikes in the future might take a slice out of motor bike sales.

What’s your favourite concept bike idea?


Further Information About EICMA

Website: www.eicma.it
Text & Edit: Alex Boyce | eMTB-News.de
Photos: Alex Boyce

This post is also available in: deDeutsch

  1. Anzeige

We want to hear your opinion!

Reply to this article.

You can read the full list of comments in the discussion forum.

Verpasse keine Neuheit. Trag dich für den eMTB-News-Newsletter ein!