• de
  • en
Tipp: du kannst mit der Tastatur blättern
Intense Tazer
Intense Tazer - Federweg: 160/150 mm | Gewicht: 21,52 kg | Preis: 7.499 € (UVP)
Knallige Farben und ein Name wie er passender nicht sein könnte
Knallige Farben und ein Name wie er passender nicht sein könnte
Der massive Fender bewahrt die Gelenke vor Schmutzbeschuss des Hinterrades
Der massive Fender bewahrt die Gelenke vor Schmutzbeschuss des Hinterrades
Am Hinterbau des Tazers werden die 150 mm Federweg von einem Fox Factory Float DPX2 Dämpfer freigegeben. Dieser funktioniert ebenso tadellos wie bei den "nicht E-Bike" Modellen.
Am Hinterbau des Tazers werden die 150 mm Federweg von einem Fox Factory Float DPX2 Dämpfer freigegeben. Dieser funktioniert ebenso tadellos wie bei den "nicht E-Bike" Modellen.
Die Hybrid Laufräder aus dem Hause DT Swiss passen gut in das Gesamtbild.
Die Hybrid Laufräder aus dem Hause DT Swiss passen gut in das Gesamtbild.
Der große Plastikschutz soll den Motor vor Beschädigungen schützen.
Der große Plastikschutz soll den Motor vor Beschädigungen schützen.
Optisch lässt man das ihm nicht anmerken, doch dieser Sattel war sehr bequem.
Optisch lässt man das ihm nicht anmerken, doch dieser Sattel war sehr bequem.
Die 21,52 Kg wurden von den standhaften Shimano XT 4 Kolbenbremsen in Zaum gehalten
Die 21,52 Kg wurden von den standhaften Shimano XT 4 Kolbenbremsen in Zaum gehalten
IMG 3006
IMG 3006
Geschalten wurde mit dem SLX 10-Fach Antrieb von Shimano
Geschalten wurde mit dem SLX 10-Fach Antrieb von Shimano
Der Remote Hebel der Sattelstütze wird bei den endgültigen Modellen noch gegen einen ergonomischeren ausgetauscht
Der Remote Hebel der Sattelstütze wird bei den endgültigen Modellen noch gegen einen ergonomischeren ausgetauscht - schön am Hauseigenen Lenker sind die Markierungen zum genauen Einstellen der ganzen Hebelagen
Auf dem gut geschützten Shimano Steps Display lassen sich alle nötigen Informationen gut ablesen.
Auf dem gut geschützten Shimano Steps Display lassen sich alle nötigen Informationen gut ablesen.
Das Vorderteil der Kettenführung lässt sich hochklappen
Das Vorderteil der Kettenführung lässt sich hochklappen
Perfekt für den Einsatz: die Fox 36 mit ihren 160 mm Federweg.
Perfekt für den Einsatz: die Fox 36 mit ihren 160 mm Federweg.
Auch bei den Reifen wurde nur das feinste verbaut. Vorne 29x2,6" und hinten 27,5x2,8" breite Reifen von Maxxis sorgten stets für den nötigen Grip.
Auch bei den Reifen wurde nur das feinste verbaut. Vorne 29x2,6" und hinten 27,5x2,8" breite Reifen von Maxxis sorgten stets für den nötigen Grip. - Hier wurde zum Glück nicht gespart und das Top Modell mit EXO+ Karkasse verbaut
Ist da wohl ein Geigenbogen drin? ...
Ist da wohl ein Geigenbogen drin? ...
Nein! Intense liefert jedes seiner Räder mit dieser Toolbox aus. Damit möchte der Hersteller erreichen, dass Kunden sich noch mehr mit ihrem Gefährt befassen.
Nein! Intense liefert jedes seiner Räder mit dieser Toolbox aus. Damit möchte der Hersteller erreichen, dass Kunden sich noch mehr mit ihrem Gefährt befassen. - Eine tolle Sache, wie wir finden!
Gut versteckt und integriert schiebt der Shimano E8000 Motor das Tazer nach vorne.
Gut versteckt und integriert schiebt der Shimano E8000 Motor das Tazer nach vorne.
Der 504 Wh Akku ist sauber im Unterrohr versteckt und lässt sich durch das mit einem Gummi geschützten Loch einschalten.
Der 504 Wh Akku ist sauber im Unterrohr versteckt und lässt sich durch das mit einem Gummi geschützten Loch einschalten. - Dieser wird bei den Serienbikes übrigens auch schwarz sein.
Einfach zu öffnen gelangt man an den Energieträger über die Seite des Unterrohrs
Einfach zu öffnen gelangt man an den Energieträger über die Seite des Unterrohrs - Was auch gut ist, dass der Platz oberhalb des Akkus noch z. B. für einen Ersatz- Schlauch verwendet werden kann.
Der Akku lässt sich zum Laden einfach zur Seite herausnehmen...
Der Akku lässt sich zum Laden einfach zur Seite herausnehmen...
... oder man Steckt sein Ladegerät direkt in die gut erreichbare Ladebuchse.
... oder man Steckt sein Ladegerät direkt in die gut erreichbare Ladebuchse.
Das Intense Tazer klettert gut dank seiner zentralen Sitzposition und guter Traktion durch den 2,8" breiten Hinterreifen
Das Intense Tazer klettert gut dank seiner zentralen Sitzposition und guter Traktion durch den 2,8" breiten Hinterreifen - Foto: James Stewart
Berg ab will das Tazer vor allem eines: Gashahn auf!
Berg ab will das Tazer vor allem eines: Gashahn auf! - Foto: James Stewart
Stabil und direkt geht es durch Anlieger...
Stabil und direkt geht es durch Anlieger... - Foto: James Stewart
... sowie über diesen Natur- Tabel
... sowie über diesen Natur- Tabel - Foto: James Stewart
Das Rad bleibt verspielt, selbst wenn es mal etwas enger wird.
Das Rad bleibt verspielt, selbst wenn es mal etwas enger wird. - Foto: James Stewart
In Kurven blieb das Tazer stets  stabil und das Fahrwerk in Kombination mit den großen Laufrädern generierte eine klasse Traktion.
In Kurven blieb das Tazer stets stabil und das Fahrwerk in Kombination mit den großen Laufrädern generierte eine klasse Traktion.
Das Intense Tazer ist sicher ein wahres Traum E-Bike - wenn auch nicht für jeden Geldbeutel
Das Intense Tazer ist sicher ein wahres Traum E-Bike - wenn auch nicht für jeden Geldbeutel

This post is also available in: deDeutsch

We were invited for first ride on the new Intense Tazer: having spent some time riding the varied trails on the coast around Barcelona, we can give you our first impressions on this high-end, ‘high-class’ E-Enduro bike. Read about our ride impressions, details and all the action here.

Diashow: Intense Tazer First Ride - Riding a Californian lightning bolt
Der große Plastikschutz soll den Motor vor Beschädigungen schützen.
Berg ab will das Tazer vor allem eines: Gashahn auf!
Stabil und direkt geht es durch Anlieger...
IMG 3006
Optisch lässt man das ihm nicht anmerken, doch dieser Sattel war sehr bequem.
Diashow starten »

Summary: Intense Tazer

„Stung by a Tazer.“

The Intense Tazer was only recently announced. It’s a capable full-carbon E-Enduro bike, and we immediately asked ourselves whether this could be the new dream E-Bike by which others are measured. The company’s first E-Bike underwent protracted design and development and the motocross-like wheel concept (29” at the front and 27.5” + at the back) along with the 160/150mm travel front and rear are bang on trend.

Intense has used the Tazer name before, but back in the day it was a four-cross racer. Now, it has decided to pass that title onto its first electrified mountain bike. To maintain the heritage of the name, Intense has tried to create an E-Bike without compromise.

The frame is engineered by the German company SEED Engineering (who’s logo also sits on the seat tube). The engineering of the team under Thomas Harter is noticeable. The frame is incredibly torsionally stiff and in turn, the Tazer offers great performance that can handle however hard you ride it. The Virtual Pivot Point (VPP) suspension offers you all the control and traction you need, while the finishing and overall design of the Tazer looks very good. There’s even space for a bottle cage — we’re big fans!

The Tazer will be available in mid-Decemeber. Intense is planning to add an XL size and another colour scheme by then too.

You can visit Intense Cycles here.

The Intense Tazer will cost € 7.499 | Bikemarkt: Intense Tazer kaufen

Intense Tazer
# Intense Tazer - Travel: 160/150 mm | Weight: 21,52 kg | Price: € 7.499
Bright colours and a very appropriate name
# Bright colours and a very appropriate name
The mudguard protect the linkages from muck
# The mudguard protect the linkages from muck
The 150mm travel at the rear is controlled by a Fox Factory Float DPX2. It works just as well as you would expect
# The 150mm travel at the rear is controlled by a Fox Factory Float DPX2. It works just as well as you would expect
The Hybrid/E-Bike wheels from DT Swiss are perfect for this build
# The Hybrid/E-Bike wheels from DT Swiss are perfect for this build
The plastic cover protects the motor from impacts
# The plastic cover protects the motor from impacts
It might not look it, but the saddle was very comfortable
# It might not look it, but the saddle was very comfortable
The 21.52kg weight is brought to a halt by the powerful Shimano XT 4-piston brakes
# The 21.52kg weight is brought to a halt by the powerful Shimano XT 4-piston brakes
IMG 3006
# IMG 3006
Shifting is taken care of by a 10-speed SLX drivetrain
# Shifting is taken care of by a 10-speed SLX drivetrain
The dropper remote will be swapped out for a more ergonomic model on the production bikes
# The dropper remote will be swapped out for a more ergonomic model on the production bikes - we like the markings on the house-brand bars
The Shimano Steps display is neatly tucked away and provides all the information you need
# The Shimano Steps display is neatly tucked away and provides all the information you need
The chain guide seems a little fragile...
# The chain guide seems a little fragile...
... there's no such concern about the burly Fox 36 and its 160mm travel
# ... there's no such concern about the burly Fox 36 and its 160mm travel
Only the best for the tyres as well. Maxxis tyres with 29x26" up front and 27.5x2.8" at the back are on the menu
# Only the best for the tyres as well. Maxxis tyres with 29x26" up front and 27.5x2.8" at the back are on the menu - No skimping here. We're very pleased to see the EXO+ casing
What's in here?...
# What's in here?...
A torque wrench!? Intense wants to make sure its customers are equipped with all the necessary tools
# A torque wrench!? Intense wants to make sure its customers are equipped with all the necessary tools - We like this a lot!

Geometry

Available sizes: S, M, L
Weight: 21,52 kg (Size M)

You can find the geometry below

 SML
SEAT TUBE LENGTH394 mm419 mm445 mm
SEAT TUBE ANGLE (Effective)75.4 °75.4 °75.4°
TOP TUBE LENGTH110 mm115 mm125 mm
HEAD TUBE ANGLE64.9°64.9°64.9°
CHAINSTAY LENGTH450 mm450 mm450 mm
WHEELBASE1199.4 mm1230 mm1260 mm
REACH425 mm450 mm475 mm
STACK610 mm623 mm632 mm

🔽 Inhalte ausklappen 🔽🔼 Inhalte einklappen 🔼

Components

Intense Tazer – Please expand for components

FrameRahmenTAZER optimiertes Carbon, Unterrohrschutz, interne Kabelführung, ISCG05 Mount, 150 mm Federweg, 148×12 mm
ForkGabelFox Factory E-Bike 36 Float, Fit Grip 2, 160 mm, 15×110 Boost, 51 mm Offset
ShockDämpferFox Factory Float DPX2, Trunnion Mount, 3-Positionen Hebel, 185×55 mm
ShifterSchalthebelShimano SLX, 11-fach
DerailleurSchaltwerkShimano SLX, 11-fach
CassetteKassetteShimano E-Bike, 11-fach
CranksKurbelShimano XT, 165 mm, 34t
BrakesBremseShimano XT 4-Kolben, 203 mm
Wheel frontVorderrad29 Zoll DT Swiss H1700 mit 30 mm Innenweite
Wheel rearHinterrad27,5 Zoll DT Swiss H1700 mit 35 mm Innenweite
Tire frontVorderreifenMaxxis Minion DHR II, 29×2.60″, Faltbar, 3C, EXO+/TR
Tire rearHinterreifenMaxxis Minion DHR II, 27,5×2.60″, Faltbar, 3C, EXO+/TR
HubsNabenDT Swiss 350 Hybrid, Centerlock
SeatSattelFabric Radius Elite mit ChroMo Streben
SeatpostSattelstützeFox Factory Series Transfer, 31.6 mm, 150 mm Hub, mit Race Face Hebel (125 mm bei Größe S)
BarLenkerIntense Recon Alu, 31.8 mm, 780 mm
StemVorbauIntense Recon, 45 mm
MotorMotorShimano Steps E8000, 250 W
DisplayDisplayShimano Steps LCD, mit Bluetooth
BatteryAkkuBT E-8010, 504 Wh
PowerLeistung250 W
WeightGewicht21,52 kg (Größe M)
Price (RRP)Preis (UVP)7.499,- €

Motor & Battery

Well hidden and neatly integrated. AShimano E8000 motor propels the Intense Tazer
# Well hidden and neatly integrated. AShimano E8000 motor propels the Intense Tazer

The Shimano Steps E8000 surges along with a friendly hum

The Shimano Steps E8000 motor was introduced in 2016 and since then has started popping up on more and more E-Bikes. The 2.8kg motor is definitely one of the lighter systems available and together with the ergonomic controls, it’s an intuitive system to use. Along with its stellar performance, the popularity of the Shimano motor is likely also due to its small volume. The compact dimensions free up the design of the frame allowing agile geometries and kinematics to be engineered. Chainstays don’t have to be excessively long because cranks are mounted fairly centrally in the motor unit, meaning that the dimensions are usually similar to a non-motorised bike. Finally, the 175mm Q-factor is narrower than many competitors on the market.

The 504Wh battery is tucked neatly into the down tube and is turned on with a rubber covered switch
# The 504Wh battery is tucked neatly into the down tube and is turned on with a rubber covered switch - This rubber cover will be black on the production bikes
The panel is easily removed giving you access to the battery inside
# The panel is easily removed giving you access to the battery inside - Cleverly, there's space above the battery to take a spare tube with you too
The battery can easily be removed for charging...
# The battery can easily be removed for charging...
... or you can charge it directly on the bike
# ... or you can charge it directly on the bike
Please expand for motor details

  • Motor: Shimano Steps 8000
  • Battery: 504 Wh
  • Power: max. 250 Watt
  • Torque: 70 Nm
  • Display: Shimano Steps E8000

On the Trail

Uphill

The Intense Tazer climbs very well thanks to the central position and excellent traction of the rear 2.8" tyre
# The Intense Tazer climbs very well thanks to the central position and excellent traction of the rear 2.8" tyre - Photo: James Stewart

Mixed wheel size, sensitive suspension, a low centre of gravity, a central position –  perfect for climbing

The familiar hum of the Shimano Steps E8000 accompanied us up the idyllic trails along the Spanish coast. The Tazer did its job well, with a comfortable saddle that allows you to easily shift your weight forward, keeping the front wheel planted on steeper sections of trail. There was lots of traction on offer on the sandy ground, thanks to the 2.8” wide Maxxis DHR II tyre.

Downhill

On the way down, the Tazer wants you to open the throttle
# On the way down, the Tazer wants you to open the throttle - Photo: James Stewart
Quickly and accurately through the corners...
# Quickly and accurately through the corners... - Photo: James Stewart
... and all other terrain like this little jump too
# ... and all other terrain like this little jump too - Photo: James Stewart

The Tazer is big, burly and can ride hard and fast

Heading downhill, the electric bike announced itself as a true performance wonder. Of course, the high-end Fox suspension components and VPP kinematics help. The rear offers excellent progression at the end of the stroke. Even on the biggest hits, which our tester encountered at the end of the trail, the Tazer retains its composure and takes everything in its stride. On big jumps and harsh landings, the suspension is very forgiving of mistakes.

The Tazer is a big-bike as far as the frame goes. The designers have followed the motto “bigger is better” and we actually found ourselves more comfortable riding a size M, rather than the size L we would usually ride. On the downhills, the E-bike stayed glued to its line and was easy to control. The only negative was the ‘soundscape’ created whilst riding, presumably as a result of the chain clattering on the chain stay.

Trail

The handling is playful even if the trails start to get a little narrower
# The handling is playful even if the trails start to get a little narrower - Photo: James Stewart
The Tazer stays composed in corners and the suspension and tyres generate oodles of grip
# The Tazer stays composed in corners and the suspension and tyres generate oodles of grip

Time to do laps – times keep on improving aboard the Tazer

The Tazer is easy to control on the trails too. Despite the 21.52kg weight, we were still able to travel quickly on tight sections of trail. The Tazer manages an excellent balance between traction on rough terrain and playful handling on flowing trails. With a bit of input at the bars it’s easy enough to use small roots and bumps to get some air as well.

Intense Tazer Video

We noticed

  • Fragile chain guide — the e-thirteen chain guide seems a bit fragile. If it’s not set up just right. the chain falls off more often than it should.
  • Lots of noise — along with the hum of the Shimano Steps 8000, we experienced some clattering from the chain as well as the internal cable routing (the cable noise should be  remedied when the bikes come to production though).

eMTB-News Summary: Intense Tazer

The Intense Tazer is truly a dream E-Bike - even if it isn't for every budget
# The Intense Tazer is truly a dream E-Bike - even if it isn't for every budget

The Intense Tazer makes a convincing package. The well-proportioned frame with its VPP suspension platform, high-end suspension and well-considered components make the first E-Bike from Intense a really fast machine. The sizing is on the large side and our tester, measuring 180cm, was happy on a size M. If you’re looking for an alternative to other high-end competitors like the Specialized Levo, Pivot Shuttle and their ilk, then you’re looking in the right place if you’re looking at the Intense Tazer.

Pro
  • Suspension & VPP kinematics
  • Great handling combining stability with playfulness
Contra
  • Fragile chain guide
  • Clattering of the chain (and cable runs)

The new Intense Tazer is a bit of dream bike isn’t it? What do you think?


About the test

Please expand for details

On our test runs we usually stay in the highest assistance mode and drain the battery completely at least once. We then publish our results on our Strava account.

Our loop has everything we need to test what our E-bikes are capable of:

  • Tight uphill trails with roots, rocks and loam
  • Flat trails with small climbing sections
  • Fast and flowing downhills
  • Long gravel trails up- and downhill

E-bikes are subjected to our route multiple times to allow us to draw our conclusions.

We tested the Intense Tazer here:

  • On the trails around Barcelon. The riding provides narrow and tight trails with technical rooty, rocky sections, steep and technical uphills as well as flowing downhills.

This post is also available in: deDeutsch

Tester-Profil: Oliver Sonntag
62 cm82 kg85 cm73 cm182 cm
Am liebsten fahre ich Enduro, Downhill, Dirtjump, E-Enduro und Crosser – ich habe auf jedem Rad meine Gaudi. Primär geht´s mir um das schnelle Bergab fahren – ob im Bikepark oder auf selbst erklommenen Trails. Das E-Biken ist Neuland für mich aber macht mir ebenso mega Spaß. Unerreichten Spaßfaktor gibt´s für mich nur bei Rennen. Dabei findet man mich bei den meisten Enduro- und Downhill Massenstart Rennen. An jeder noch so kleinen Kante abziehen und das Rad in schräge Positionen zu manövrieren taugt mir ebenso ganz gut.
I like to ride Enduro, Downhill, Dirtjump, E-Enduro and Crosser – I have fun on every bike. My primary concern is to go fast on downhills – whether in the bike park or on self-climbed trails. E-biking is new for me, but it’s also super fun. Unmatched fun factor for me is only in races. You can find me at most enduro and downhill mass start races. Pulling off on every small edge and maneuvering the bike in oblique positions is just as good for me.
Fahrstil / Riding style
schnell und aggressiv, doch immer mit einem sicheren Abstand zum Chargen / fast and aggressive, but always with a safe distance to charging
Ich fahre hauptsächlich / I mainly ride
Enduro / Enduro
Vorlieben beim Fahrwerk / Preferred suspension setup
hart und progressiv, langsamer Reebound / hard and progressive, slower reebound
Vorlieben bei der Geometrie / Preferred geometry
lang und flach, aufrechte Fahr- und Sitzposition / long and flat, upright riding and sitting position

This post is also available in: deDeutsch


Intense Tazer – Summary

range of use
XC: 2/10 – Trail: 8/10 – All-Mountain: 7/10 – Enduro: 10/10 – Downhill: 8/10
Motor + Battery
Shimano
Battery Capacity
504 Wh
Uphill
8/10
bad
excellent
Downhill
9/10
bad
excellent
Motor
7/10
weak
extreme
Value for Money
8/10
too expensive
perfect
Sitting Position
7/10
upright
stretched
character
7/10
playful
stable
Explanation of “Range of Use”
XC:
0 to 120 mm Travel (Hardtails and Full-Suspension)
Trail:
100 to 150 mm Travel (Hardtails and Full-Suspension)
All-Mountain:
120 to 150 mm Travel (Full-Suspension)
Enduro:
150 to 180 mm Travel (Full-Suspension)
Downhill:
more than 180 mm Travel (Full-Suspension)
Erklärung zum Systemgewicht
Das hier angegebene Gewicht ist die Summe aus den Einzelgewichten (E-Bike, Fahrer, Rucksack usw.), welches bei unserem Reichweitentest zum Einsatz kam.

This post is also available in: deDeutsch

  1. Anzeige

We want to hear your opinion!

Reply to this article.

You can read the full list of comments in the discussion forum.

Verpasse keine Neuheit. Trag dich für den eMTB-News-Newsletter ein!